در عزای دوست عزيزم نسيمه غياثی
مينا يوسفی (رحيمی)    مينا يوسفی (رحيمی)

17 نوامبر 2007

هامبورگ

 

 

 

زندگی مملو از پيوند های فراوان با دوستان، همرزمان، همفکران و همقطاران است. اگر از ملحوظات معين اجتماعی و کاری در دوستی ها و پيوند ها بگذرم سجايا، کرکتر و خصوصيات معين و خاصی از افراد است که اين رشته ها و پيوند ها را مستحکم، پربار، مؤثر و دوامدار می‌سازد.

نسيمه غياثی يکی از نمونه های از رفاقتِ بی آلايشانه و صادقانه در دوستی بود.

نسيمه زنی بود باکرکتر ريخته شده و مستحکم اما با احساس رقيق و دلسوزانه و در مناسبات خانوادگی و خويشاوندی خويش فرد قابل اعتماد و اعتبار که در حل پرابلم ها و مشکلات آنان هميشه در نقطه مرکزی قرار داشت. خانواده، و مردمش برايش عزيز بودند، او مادری بود مهربان و همسری بود همراه، همراز و غمخوار.

نسيمه از نام و محبوبيت عالی در ميان دوستان، رفقا و خانواده اش برخوردار بود. وی ارتباطات و شناخت وسيع با مردم(اعم از همفکران و غير همفکران) خويش داشته که شناسائی و همصحبتی با وی را همه خوشآيند و گيرا می‌پنداشتند. او نظر به خصلت و کرکتر اجتماعی و مردمی که داشت پس از فراغت از مکتب و ادامهء تحصيل در دارالمعلمين عالی کابل به اين ارتباط خويش عمق ورنگ هدفمندانه داده و با اشتراک فعال خويش در نهضت دمکراتيک زنان افغانستان به اين  نقطه عطف فکری خويش تبلور و سمت دهی مثمر و آگاهانه بخشيد.

نسيمه غياثی زنی بود مستعد، ذکی و با هوش. که اين ارزشهای اخلاقی وی را در اين راستا به مدارج بلند کاری و اداری ارتقا داد.

بايد گفت که همه فراز و نشيب ها ی زندگی تغييری در دوستی با دوستان، رفقا و مردمش به وجود نياورد. وی هميشه يار و ياور ، همدرد و همراز برای دوستان و آشنايانش بود.

او زنی بود بی ريا و صريح. هميشه جويای حقيقت بوده به مسايل نقادانه برخورد می‌نمود. در ابراز نظراش ملاحظه کاری و جبن نداشت. نسيمه به فرهنگ، عنعنات و رسوم مردم توجه وافر داشت.

مهاجرت برای نسيمه يک پيشآمد تحميلی  و ناسازگار بود. در غربت ميزيست اما در آرزوی برگشت به وطن بود. اگر اين مريضی جانگداز به وی امان می‌داد اين آرزو را در عمل پياده می‌کرد. او در برابر مريضی مدحش سرطان با روحيه‌ای قوی می‌جنگيد. و نمی‌خواست لرزش و ناتوانی در صدايش که ناشی از درد بود، در زمان صحبت احساس شود.

نسيمه خيلی زود و نابهنگام از ميان ما رفت. اما شخصيت قوی وکرکترانسانی وی تا زمان های مديد در قلب ها و مغزهای مان ماندگار خواهد بود.

 

    

 

 


November 25th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي